Prolapset korsryggen i 1997,operert i 1998, reoperert med avstivning (titan og graft fra hofte) i 2000. Gikk på komb. Somadril og vanlig paracet fra prolaps til den ble registrert som A-preparat. Etter dette har jeg prøvd Lyrica, Pinex Forte, Nobligan Retard, Arcoxia, Voltaren og i tillgg Imovane for å få noe søvn overhode. Ingenting har noe nevneverdig effekt. Har gått på smerteklinikk i over 1 1/2 år og fått blokader og intravenøs behandling hver 14. dag. Fikk lett forhøyde leverprøver av all denne behandlingen og har derfor ikke hatt denne behandling siden juni. Har også hatt psykomotorisk fysioterapi i 1 år. Prøvd utallige treningsformer (styrke, pilates, Yoga osv) og RF-behandling av korsrygg og nakke.
Det værste er egentlig ikke ryggsmertene i seg selv, det er alle tilleggs-vondtene i resten av kroppen. De stammer selvfølgelig fra ryggen og er 100 ganger verre uten Somadril. Alt i alt bruker jeg det jeg har av energi på å takle smertene. Jeg kan "knaske" overnevnte medisiner og det er nesten helt bortkastet. Ingen ting ser ut til å fungere som Somadril gjorde og flere av dem virker mer avhengighetsskapende og ødeleggende for kroppen (ihvertfall leveren). Har klagd flere ganger til både fastlegen (som er helt fantastisk egentlig, men kanskje litt i overkant "alternativ") og smertespesialisten (som absolutt burde visst) at Somadril'en ble tatt av markedet. Ikke hørt noe om at den fortsatt finnes, under spesielle regler som dere viser til... Merkelig!
Er 55% varig ufør og 45% på attføring, men tror nok NAV's tolmodighet går mot slutten... Jeg er bare 43 år, så jeg vil så gjerne jobbe litt ihvertfall. Jobber nå 3 timer/3 dgr uka) hvilket er absolutt maks og kanskje i overkant for da er det helt tomt. Har kun ca 4 timer på morgen/formiddag hvor jeg er "menneske", så er det helt tomt for energi.
Hvordan skal jeg gå fram for å søke om regelfritak??