Somadril.no

Vi jobber for Retten til Somadril i Norge

Logg inn |  Registrer deg
Registrer degLogg innSøk Hjelp

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

25 Nov 2009, 01:21

156 godkjenningsfritak for Somadril ble godkjent i 2008
Avlogget
Site Admin

Årsrapporten til Legemiddelverket for 2008 sier at 156 søknader om godkjenningsfritak for Somadril ble godkjent i 2008. Ingen ble avslått.

Det er godt å se at ordningen fungerer, men samtidig kan man ikke unngå se hvor få som har søkt, dette være seg at de ikke vet om ordningen eller ikke får legen sin til å søke for seg.

Dette synliggjør helt klart nødvendigheten av å få vår sak inn i mediene, slik at det vi kan nå de som ikke er så ressurssterke.

Topp Topp

25 Nov 2009, 01:43

Re: 156 godkjenningsfritak for Somadril ble godkjent i 2008
Avlogget
Site Admin

Her har dere en direkte link: http://www.legemiddelverket.no/upload/121833/aarsrapport_legemiddelverket_2008_web_090604_stor.swf

Topp Topp

02 Des 2009, 21:17

Re: 156 godkjenningsfritak for Somadril ble godkjent i 2008
Avlogget

Jeg fikk vite av legen min at somadril ikke var mulig i det hele tatt lenger, og fikk sobril (angstdempende...!) som alternativ. Jeg bruker det veldig sjelden i forbindelse med muskelsmerte etter en gammel nakkeskade, kanskje 6-12 ganger i året, så det kan hende hun mente det ikke var vits for meg å søke. Men det var først etter å ha lest et inlegg på lommelegen at jeg hørte om dere! Angstdempende har liksom ikke samme virkning kan man si.. Nå skal jeg spørre igjen :)

Topp Topp

17 Des 2009, 00:25

Re: 15et en6 godkjenningsfritak for Somadril ble godkjent i 2008
Avlogget

Det fantastiske er å se at holdningen blant myndighet egentlig er entydig negativ til Somadril - Somadril er det eneste preparatet som er nevnt utrykkelig med preparatnavn i årsmeldingen. Hvorfor det??

Det er dog positivt at alle søknader er innvilget.Det anerkjennes derfor at det er legen som skal forskrive til sin pasient etter sitt skjønn.

Les dog på negativlisten at somadril bare innvilges til gamle bruker, nye brukere vil bli avvist. Takk derfor for at jeg hadde brukt det før - jeg er en av et 156 heldige med godkjenning for ett år om gangen!!!!

Det er etter dette svært viktig at leger blir gjort kjent med dette slik at flere med behov får søke!!!

Topp Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: