Somadril.no

Vi jobber for Retten til Somadril i Norge

Logg inn |  Registrer deg
Registrer degLogg innSøk Hjelp

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

20 Aug 2009, 15:32

Undersøkelse ang. bruk av Somadril og konsekvenser
Avlogget
Site Admin

På Nasjonalt folkehelseinstitutt står det en artikkel som viser til nedgang i antall tilfeller hvor Somadril er inne i bildet ved bilkjøring, forgiftninger og dødsfall. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,2906:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:79238::1:5569:1:::0:0.

Foreningen Somadril i Norge oppfordrer alle som bruker Somadril til å vente minst 10 timer etter siste tatte Somadril før man fører motorkjøretøy.

Vi syns også at det er leit de som er kronisk syke og trenger Somadril, ikke får dette i mange tilfeller pga. uvettig bruk av noen få.

Topp Topp

26 Jan 2010, 21:47

Re: Undersøkelse ang. bruk av Somadril og konsekvenser
Avlogget

Jeg har vært inne og lest på linken som er lagt ut her, og undres jo litt over at ikke antallet står oppnevnt- bare prosent i nedgang.. Hvis antallet som kjørte under mistanke av påvirkning var 6 i løpet av året- og ble redusert med 85 prosent, så er det vel rundt en igjen da... Men si meg- hvorfor har ikke alkohol blitt fjernet fra det norske markedet da- det er da rimelig mange som misbruker alkohol, og som også kjører bil under påvirkning av alkohol..
Det er vel veldig forskjellig fra person til person hvordan og hvor lenge kaprisodol påvirker kropp, og hjerne. Jeg kan ikke se at det virker så lenge som ti timer for min del hvertfall- men kjører sjeldent før det har gått 6 timer..

Topp Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: