Ole-Christian skrev:
Foreningen Somadril i Norge har ved daglig leder og styret, kommet fram til noen tiltak som kan gi nok penger i kasse til en opplysningskampanje på nasjonalt nivå.
Det er ikke noe grensesprengende nytt, bare god gammeldags dugnad. Nå er jo vi en litt skrøpelig anlagt forening i utgangspunktet, men vi har jo alle noe vi var/er god på i arbeidslivet. Dette er ting vi kan gjøre for andre i Foreningens navn. Foreningen trenger ikke å skatte før 140.000,- nkr. Bedrifter kan utgiftsføre arbeidet i sitt regnskap.
Ta f.eks meg. Jeg er utdannet sys. ing. data, webdesigner og har el-fag. bakgrunn. Har dessuten 24 års fartstid på datamaskiner. Jeg er i tillegg utdannet instruktør i Swing/rock roll og Boogie Woogie og har vært dommer i en rekke år.
Så hva kan jeg gjøre? Jeg kan lage websider i foreningens navn(jeg holder allerede på med første kunde), jeg kan yte support/opplæring via telefon/voip og Remotedesktop(fjernhjelp). Teknisk og faglig kunne jeg holdt masse dansekurs, med der ligger begrensingene mine. Jeg kan bare undervis hjemme(fra). Derfor er det logisk at jeg bare kan undervis 1-2 par av gangen.
Til alle som er uføre eller venter på å bli ufør. Det er lov å gjøre dugnad for/eller sitte i styre for borettslag og non-profit foreninger som vår.
Så...finn noe du eller dine kan gjøre, og hver kreativ. Om det bringer inn hundre kroner eller tusen spiller ingen rolle, alle monner dra. Kontakt oss for mer info.